Überblick

"Schneller, als sie aussieht": Carlos Sainz fährt erste Runde in Madrid

"Schneller, als sie aussieht": Carlos Sainz fährt erste Runde in Madrid

Das Formel-1-Debüt des Madrings rückt immer näher. Am Wochenende vom 11. bis zum 13. September wird die Königsklasse zum ersten Mal auf der neuen Strecke in der spanischen Hauptstadt Madrid gastieren. Carlos Sainz durfte den Kurs nun erstmals testen.

Obwohl die Strecke noch nicht vollständig fertiggestellt ist, läuft alles nach Plan, und es wird erwartet, dass die Fristen eingehalten ...Weiterlesen

Sådan ser du 24-timersløbet på Nürburgring med Max Verstappen, fra lørdag til søndag

Det prestigefyldte langdistanceløb 24-timersløbet på Nürburgring starter nu på lørdag, den 16. maj, med den største udgave i ti år, 161 deltagere fordelt på 23 klasser, med GT3, GT4, touringbiler og endnu flere typer racerbiler, der kører i løbet af 24 timer rundt på den 25 kilometer lange Nürburgring Nordschleife-bane, kendt som "Det Grønne Helvede" på grund af de udfordrende forhold (sidste måned, Der skete en dødelig ulykke under kvalifikationen.

Blandt deltagerne i år finder vi F1-køreren Max Verstappen, som har tiltrukket et større globalt publikum til løbet, der har været afholdt årligt siden 1970. Faktisk mener nogle, at Verstappen måske afslutter sin F1-karriere før end siden for at fokusere på løb som dette... Hans hold, en Red Bull-støttet Mercedes og Windward Racing med en Mercedes-AMG GT3 med nummer #3, starter som nummer fire på gridden, og Verstappen kører sammen med Lucas Auer, Jules Gouno og Dani Juncadella, som satte den bedste omgangstid med 8 minutter og 12,005 sekunder.

Sådan ser du 24-timersløbet på Nürburgring



24-timersløbet på Nürburgring starter kl. 15:00 CEST og 14:00 BST lørdag. Naturligvis slutter den kl. 15:00 CEST søndag den 17. maj. Formeringsrunden begynder kl. 14:40 CEST, 13:40 BST.

Du kan se det på YouTube her:

https://www.youtube.com/watch?v=ykB5jleVsAM

Løbet vil også blive sendt på tysk i denne livestream.

Redaktørens essens: et intervju med Kazuhiko Torishima

"Det er et nettmagasin. Vi var også trykte tidligere, men nå er alt digitalt."

Kazuhiko Torishima, den legendariske mangaredaktøren bak Dr. Slump og Dragon Ball, var naturlig nok interessert i hva Gamereactor var formatmessig, før vi satte oss ned for å snakke sammen på den 26. Comicon Napoli. Leveres sammen med torvet.

I dagene før beskrev han meg som en direkte, seriøs, men morsom person, med interessante og unike meninger, og noen ganger til og med komplisert, men i løpet av samtalen vår, om enn kort, gjorde han det veldig klart at han hadde (og fortsatt har) en evne til å koble innhold til publikum. Magien til å koble sammen artister, produksjon og forretning. Det han selv kaller redaktørens essens.

Det var hans direkte ærlighet, og det faktum at han alltid sa hva han mente, som avdøde Akira Toriyama satte mest pris på ved ham. Og det er takket være Toriyama-san, som fansen har savnet siden han gikk bort for to år siden, at Torishima-san i det siste har vært mer villig til å delta på konvensjoner som denne enorme, vakre i Italia.

Her er en transkripsjon av samtalen vår, med noen utdrag og refleksjoner fra panelet hans.

Intervju med Kazuhiko Torishima - Essensen av redaktøren.

★ Som redaktør, hva vil du si var nøkkelen til å identifisere historier og karakterer som kunne bli store suksesser i manga?

Gjelder dette en bestemt mangaka eller en manga generelt?

★ Generelt, hvordan finner du ut hva som er spesielt for at det skal bli en suksess?

Det har jeg ikke noe svar på! (ler)

Hvis du har evnen til å kjenne fremtiden og på forhånd vite hva som kommer til å bli en suksess, ville det selvfølgelig ha vært en veldig kjedelig ting. Som bingobrikken. På bingobrikken har du tallene, og dette er ikke en hit, det er ikke en hit, og det kan hende at resten av tallene blir en hit.

Så essensen av redaktørens arbeid er å fange opp hvordan publikum reagerer, og prøve å formidle alt dette budskapet til mangakaen for å gi en retning


★ Etter å ha jobbet med ham og løftet frem kunsten hans, det er nå to år etter Toriyama-sans bortgang, hvordan vil du definere arven sammen med ham?

[Reflekterer sakte, ettertenksomt] Vel, du vet, dette var ikke bare Toriyama-sans holdning, men også min holdning, fordi hovedpublikummet for oss var barna, hovedleserne. Og barn er per definisjon maktesløse mennesker, de har så mange problemer, de kan være triste, de vet ikke hvordan de skal stresse, hvordan de skal bli kvitt stresset, og derfor kan mangaen være et middel til å glemme alt det triste, alle de irriterende tingene og alt det de kanskje er plaget av.

Så Toriyama og jeg pleide å snakke i timevis om dette. For på skolen har barna lærere som på en måte ikke er lærere, de styrer sin egen verden på skolen. Og hjemme har de foreldrene sine, og foreldrene styrer barnas verden. Og barna har selvfølgelig ingen penger. De har ikke midler til å kose seg, til å glemme stress og tristhet. Så ved å lese mangaen kan de komme inn i en annen verden og få en opplevelse, et eventyr, der de kan glemme alle problemene, alle årsakene til stresset, og de kan virkelig nyte det. Så det var noe typisk vi snakket om.

★ Det er et vakkert svar.

[Torishima-san smiler og ler]

Utover de krydrede kommentarene om Jujutsu Kaisen, Demon Slayer, Chainsaw Man, Blue Lock, eller til og med hans rapporterte avvisning av Dragon Ball Daima som "dritt", så det ut til at Torishima-san frykter at manga er i ferd med å bli for voksen, for ordrik og for dyr. Det henger sammen med spørsmålet vårt: Hvis barn slutter å lese manga, forsvinner fremtidens mangakaer.

★ Vi hadde gleden av å ha Horii-san her på Comicon Napoli i fjor. Hva synes du om Dragon Quest som kanskje den viktigste broen mellom manga, anime og videospill?

La oss si den mest populære definisjonen, forskjellen mellom manga, anime og videospill. Manga er noe som er skrevet, og når du legger til farger, blir det anime. Og når du begynner å spille, og du begynner å flytte brikkene med hånden, da blir det et spill. Det er, la oss si, den mest populære definisjonen av de tre begrepene.



I dag kan vi selvfølgelig gjøre alle disse tingene ved å bruke bare en smarttelefon. Vi kan naturligvis ha mangaen, animeen og spillene, videospillene, i nærheten av hverandre. Men det er bare en fysisk nærhet, fordi funksjonene til hver av dem, manga, anime og videospill, er helt forskjellige.

Derfor må skaperen, la oss kalle forfatteren av mangaen, animeen eller videospillet, virkelig og dypt forstå hovedtrekkene i den mangaen, animeen og videospillet. Ellers kan de ikke skapes ordentlig.

Som du sa, hadde jeg sjansen til å støtte og bidra til Dragon Quest-mangaen og animeen, men ingen av dem hadde noen virkelig hit. Så du vet, hovedgrunnen til at jeg mislyktes, er at ved å kjenne til og forstå hovedtrekkene i hvert medium, kjernen i hvert medium, burde vi ha gitt hovedformålet og hovedarbeidet til en mangaka, en anime-produsent og en videospillprodusent, for å la dem gjøre jobben sin.



★ Tror du dagens mangaindustri fortsatt gir redaktørene nok tid og autoritet til å forme unge forfattere slik Shonen Jump gjorde i gullalderen? Eller har markedets hastighet endret dette forholdet for alltid?

I bunn og grunn har det ikke endret seg i det hele tatt. Så hovedforskjellen mellom, la oss si, gullalderen eller Shonen Jump var at nå, hvis en manga er en suksess, så begynner de umiddelbart å snakke om animeen og spillet. Og som jeg allerede har fortalt deg, manga, anime og videospill er veldig nære, men forskjellige. Så det er veldig viktig at redaktøren virkelig forstår forskjellen mellom de tre, ellers kan det skje at prosjektet mislykkes.

Så hvis vi har som mål å lage en perfekt manga, en perfekt anime og et perfekt videospill, ville det selvfølgelig bli for mye stress. Men jeg tror at det viktigste er mangaen. Så vi må legge all vår innsats i mangaen, og så kan vi sikte mot halvparten av suksessen med animeen, og da kan vi kanskje lykkes.

Så jeg tror at hovedessensen, det er tre triks for å lykkes i de tre mediene: At hovedpersonen skal være riktig beskrevet i det andre (spillet eller animeen). Og dette er backstage, men selv for anime eller spillet, må vi velge den beste personen noensinne for å lage den anime, for å lage det videospillet, og være ansvarlig og ansvarlig. Og til slutt bør du unngå å jobbe med et selskap fordi det er berømt.

Fra Torishima-san-panelet på Comicon Napoli dagen etter, var en viktig redaksjonell innsikt kontrasten mellom Toriyama som "hater" manga og derfor gjør Dragon Ball utrolig syntetisk, lesbar og universell, og Oda som er dypt forelsket i manga og sin egen historie, og som gjør One Piece rikere, men også tyngre og mindre tilgjengelig for barn. En fascinerende paradoksal idé: Toriyamas motvilje ble en del av hans genialitet.

★ Apropos berømt, og jeg tror du har delt din mening om dette tidligere, men la meg spørre deg hva du synes om mer moderne, massive mangahits som Attack on Titan eller One Piece? Ville du ha redigert dem selv?

Du vet det kanskje ikke, men da jeg var sjefredaktør, sa jeg nei til One Piece, til manga-versjonen [sier Torishima-san og hamrer hardt i bordet med knyttneven]. Men alle mine ansatte, teamet, sa nei, nei, nei, nei, vi må trykke den, trykke og støtte den. Og etter to timer, to timer lange diskusjoner, sa jeg: "Ok, vi skal prøve. Så hvis, og dette er et stort HVIS, hvis jeg var [Eiichirō] Odas redaktør, hadde One Piece kanskje aldri eksistert! [Ler]. Eller så ville jeg ha smidd Oda mer, og kanskje han hadde jobbet med noe mer enn bare One Piece!

★ Det var morsomt. Tusen takk for at du tok deg tid. Arigato gozaimasu, Torishima-san.

---

Torishima-san er brutalt ærlig, gammeldags og nesten provoserende puristisk, og fremstår som en vokter av mangaens grunnprinsipper: hard og av og til avvisende, men ikke negativ for sakens skyld. Han tenker fortsatt som en toppredaktør som skjærer gjennom manga med rød penn: Han bedømmer manga ut fra klarhet, lesbarhet, karakterfunksjon, publikumseffekt og hvorvidt barn faktisk har tilgang til den, med en sammenhengende filosofi bak den direkte tonen: Manga skal være økonomisk, karakterdrevet, tilgjengelig og i stand til å skape fremtidige generasjoner av lesere og skapere.

På den 26. Comicon Napoli ble han behandlet av tegnere og fans fra hele verden som den legenden om mediet han er.

Sink your teeth into V Rising for free this weekend, and you can grab the full game for less than half price

You don't need to be a music fan to have a vampire weekend this week, as toothy survival game V Rising is free on Steam for the next few days. Developer Stunlock Studios has announced that the game will be freely available until Monday, with a deep discount on the full version if you find yourself thirsting for more by the end of it.

If you're unfamiliar with V Rising, it's one of the better "survival game, but" experiences to have released in the last few years. It takes the familiar loop of exploring, resource gathering, base-building and so forth, but puts you in the role of a vampire looking to restore their former glory after centuries of slumber.

As you rebuild your vampire castle, you'll need to pillage local villages and drink the blood of their inhabitants, and plan your resource runs carefully to avoid getting caught out in the sun.

While it has survivalist foundations, V-Rising is also a surprisingly adept action experience. It has a nimble combat system that uses keyboard controls and mouse-based aiming, and a whole bunch of weapons and spells to master. Its world also contains a variety of formidable boss fights who you can kill to absorb their powers.

It's a combination that led Lewis Parker to give the game a score of 89% in his V Rising Review. "It's a familiar formula—a little bit Valheim-with-vampires—but it stands out thanks to a progression system that's wonderfully well-balanced and rewarding," he wrote in 2024. "Boss fights feel tough but fair, and each unique enough to make every new encounter fresh and exciting. That's pretty impressive considering there are 57 of them out there to hunt down."

The free weekend coincides with the release of a new patch, which fixes a few bugs and adjusts the balance of V Rising's PvP component. While Stunlock is confident that the game is "pretty solid" at this point, it wanted to address the "lack of variety" in PvP, and has made a few tweaks to discourage players from over-relying on certain tactics.

V Rising is free to download now. If you find its dark charms irresistible, the full game is on a 55% discount, bringing the price down to $19 (£16). And if you really like it, its six DLC packs are 20% off too. Those discounts end May 21. All told, it should keep you busy until Stunlock releases its next game, which is in active development and will continue "the odyssey of the Vampire."

In brief

Manchester United’s summer strategy: who to keep, who to sell and who to sign Marcus Rashford and Manuel Ugarte appear prime candidates to leave while Elliot Anderson and Adam Wharton are among the targetsManchester United’s return to the Champions League means they need squad members who can cope with the playing in two elite competitions a week. Casemiro’s departure has been announced and he

Ronda Rousey vs. Gina Carano: hvornår skal de kæmpe i det stjernespækkede Netflix MMA-event En af de største "hvad nu hvis" i MMA har været en kamp mellem Gina Carano og Ronda Rousey. De to mixed martial artister har redefineret kvindernes MMA og kampsport, og er blevet store stjerner, men med adskilte karrierer. Carano (7-1, 44 år gammel) boksede mellem 2006 og 2009, og

Großer Umbruch beim FCS: Zwölf Verträge werden nicht verlängert Schon länger war klar, dass es beim 1. FC Saarbrücken im Sommer zu einem großen Umbruch kommen wird, nun stehen die ersten zwölf Abgänge fest.

Hur man ser 24-timmarsloppet på Nürburgring med Max Verstappen, från lördag till söndag Det prestigefyllda långdistansloppet 24-timmarsloppet på Nürburgring startar nu på lördag den 16 maj med den största upplagan på tio år, 161 anmälningar i 23 klasser, med GT3, GT4, standardbilar och ännu fler typer av racerbilar, som körs under 24 timmar runt den 25 kilometer långa Nürburgring Nordschleife-banan, känd…