esports

Insomniac bevestigt of Marvel's Wolverine open wereld is of niet

Insomniac Games, de ontwikkelaar achter Marvel's Wolverine, heeft officieel bevestigd dat het spel geen open wereld zal zijn. Na het creëren van drie open-wereld superheldenavonturen in Marvel's Spider-Man, Marvel's Spider-Man: Miles Morales en Marvel's Spider-Man 2, kiest Insomniac dit keer voor een lineaire aanpak, met de focus op de filmische kwaliteit van elke missie in Wolverine.

"Ik kan zeggen dat we niet van plan waren een openwereldspel of een sandboxspel te maken. Wat we echt wilden was een hoogoktaan, veel intrige, lineair singleplayer-avontuur, en de missies weerspiegelen dat in hun structuur," zei game director Mike Daly in een interview met IGN.

Zelfs als je niet in je eigen tempo de wereld kunt doorkruisen, neemt het spel je mee naar talloze verschillende locaties. "Logan is een personage dat eigenlijk de wereld rondreist, de wereld al vele malen heeft bereisd. Hij wordt aangetrokken door een zoektocht naar zijn verleden. Hij wordt gedreven door een plichtsbesef. En daarom besloten we dat een wereldreizend avontuur de juiste keuze was voor dit spel. Logan is geen personage dat op een bepaalde plek verankerd is en er veel tijd aan besteedt," zei Daly.

Daly beschrijft dat sommige levels totaal verschillend zullen zijn, waarbij sommige zich richten op stealth en voortbewegen, terwijl andere je laten meeslepen in die enorm gewelddadige gevechten die we zagen tijdens de State of Play-presentatie. Dit zou Marvel's Wolverine een iets korter spel kunnen maken dan Marvel's Spider-Man of de opvolgers, maar het zal waarschijnlijk een meer gerichte ervaring zijn. Bovendien, zonder het web-slingeren, willen we eigenlijk wel een open wereld voor deze Marvel-games?

Originalquelle: www.gamereactor.nl →